Адаптація дітей до освітнього процесу у закладі дошкільної освіти в умовах війни
Заклад дошкільної освіти є базовим інститутом дитячої адаптації. Під час перебування у ньому дитина отримує необхідні навички взаємодії з соціумом, навколишнім середовищем, засвоює матеріал із навчальних предметів. Але в умовах воєнного стану сфера освіти, у тому числі і дошкільна, зазнала значних трансформацій. Велика кількість закладів освіти зруйнована, багато освітніх закладів працюють у змішаному режимі або дистанційно. Тому питання адаптації дітей дошкільного віку до освітнього процесу в сучасних реаліях набули особливого значення.
З метою сприяння ефективній організації психологічного супроводу дітей до освітнього процесу в ЗДО в період адаптації в умовах війни 22.09.2023 відповідно до річного плану КЗ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Степанівської селищної ради відбувся круглий стіл «Адаптація дітей до освітнього процесу у закладі дошкільної освіти в умовах війни». Учасниками засідання були практичні психологи закладів дошкільної освіти Степанівської селищної, Миколаївської, Садівської та Верхньосироватської сільських рад.
Разом зі спікерами обговорили наступні питання:
- Особливості адаптації дітей дошкільного віку до освітнього процесу в реаліях війни. Умови успішної адаптації.
(спікер – Надія Козачук, психолог ЦПРПП Степанівської селищної ради).
- Використання психологічного інструментарію під час дистанційної взаємодії з дітьми дошкільного віку. З досвіду роботи.
(спікер – Ольга Стукань, практичний психолог Верхньосироватського (ясла-садок) ЗДО «Сонечко» Верхньосироватської сільської ради).
- Адаптація дітей з ООП в умовах війни до закладу дошкільної освіти. З досвіду роботи.
(спікер – Тетяна Шипотько, практичний психолог Косівщинського ЗДО (ясла-садок) «Золота рибка» Степанівської селищної ради).
Під час обговорення учасники визначили особливості адаптації дітей дошкільного віку до освітнього процесу в умовах війни, проаналізували труднощі, що виникають, та обговорили необхідні умови для мінімізації негативного впливу воєнних реалій на процес адаптації дітей до освітнього процесу в закладі дошкільної освіти.
У ході практичної роботи учасники також говорили про підтримку дітей з сімей ВПО, поповнили свої професійні кейси іграми для полегшення адаптації («Сонячні промінчики», «Акваріум», «Башточка дружби» та ін).
Дякуємо спікерам та усім учасникам зустрічі за активність та співпрацю!
Щиро вдячні Інні Сагер за надання простору Ресурсного центру психологічної та фізичної підтримки для проведення заходу!