МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ: ECERS-3 В ПОВСЯКДЕННІЙ ПРАКТИЦІ
ECERS – міжнародна методика з оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти. За цією методикою оцінюють середовище – все, з чим та з ким взаємодіє дитина: організацію кімнат, розташування умеблювання та іграшок, взаємодію між дітьми, дітей з вихователями, вихователів з батьками, а також тривалість та ротацію занять, організацію різних видів діяльності.
Дослідження якості освітнього процесу в українських дитсадках за методикою ECERS-3 відбудеться щойно цьому сприятиме епідеміологічна ситуація. Проте ще до проведення дослідження у педагогів є змога ознайомитись зі змістом методики ECERS, побачити сильні та слабкі сторони їхнього закладу, а також можливості та ризики в освітньому процесі.
Експертки Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України підготували черговий матеріал про застосування ECERS-3 в щоденній роботі дитсадка. Цього разу йдеться про параметр ECERS-3 «26. Сприяння прийняттю різноманітності». Він описує приклади виховання чутливості та коректності щодо людського різноманіття – раси, статі, культури тощо. Також завдяки цьому параметру дорослі можуть побудувати освітнє середовище таким чином, щоби власні упередження чи стереотипи не стали на заваді розвитку, вихованню дошкільнят, а також формуванню їхнього світогляду. Як це зробити – читайте тут.