Розширене засідання професійних спільнот вчителів суспільно-гуманітарного циклу та вчителів початкових класів
Відповідно до плану роботи ЦПРПП та з метою обговорення актуальних аспектів Нової української школи 15 червня 2022 року в онлайн-форматі відбулося розширене засідання професійних спільнот вчителів суспільно-гуманітарного циклу та вчителів початкових класів «Ефективні техніки і прийоми формувального оцінювання в контексті впровадження реформи НУШ: практичні поради із досвіду роботи».
Розширений формат засідання учителів початкових класів та учителів, які у 2022-2023 н.р. будуть викладати у 5 класі, був обумовлений необхідністю забезпечення наступності між початковою й середньою ланкою освіти в контексті реформи НУШ, адже це є ключовою передумовою ефективності впровадження нового Державного стандарту в 5 класі.
Модератори заходу – консультанти Центру Ольга ТИТАРЕНКО та Олена КОЩІЙ – акцентували увагу на ключових аспектах формувального оцінювання, відмінностях підсумкового й формувального оцінювання, та надали відповіді на найпоширеніші питання щодо здійснення формувального оцінювання.
Учитель початкових класів Степанівського ліцею, Степанівської селищної ради, сертифікований тренер НУШ Ніна АРНАУТОВА у своєму виступі зазначила, що НУШ – це простір, що мотивує учнів, тож мотивація до навчання – це ключовий аспект формувального оцінювання. Також Ніна Олексіївна охарактеризувала модель формувального оцінювання, наголосила на ознаках ефективного зворотного зв’язку з учнями, надала поради із практичного досвіду роботи щодо організації формувального оцінювання.
Каріна СЕВЕРИН, учитель початкових класів Степанівського ліцею Степанівської селищної ради, у своїй презентації висвітила технологічні аспекти здійснення формувального оцінювання, зокрема наголосила на особливостях упровадження таких технік, як «Долоньки», «Обери лист», «Хибне завдання», «Світлофор», «Квітка-семицвітка», «Голова, рука, серце» та ін.
Учитель Бездрицької ЗОШ І-ІІІ ступенів Бездрицької сільської ради Раїса МОСКАЛЕНКО поділилася із колегами своїми педагогічними знахідками, які підтвердили свою ефективність під час здійснення формувального оцінювання, й наголосила на перевагах використання таких технік «Кухня ідей», «Рюкзак», «Зоряне небо», «Хмаринки вмінь та навичок», «Ліхтарик», «Діаманта», «Вхідний квиток» та ін.
Свою роботу учасники зустрічі підсумували із застосуванням техніки «Газетний заголовок» за допомогою онлайн-дошки Jamboard, підтвердивши при цьому, що формувальне оцінювання дійсно є ключем до нової культури оцінювання в Новій українській школі.