Як зробити онлайн-уроки універсальними?
Онлайн-навчання - реальність сьогодення. Педагогам під час планування онлайн-уроків обов'язково варто враховувати багатоманітність учнів та адаптувати навчальнуу інформацію, процес і результати навчання до їхніх потреб.
Одним із способів вирішення цієї проблеми є розроблення універсального дизайну уроку. Тож якщо ви помічаєте, що регулярно використовуєте лише один спосіб подачі інформації (наприклад, лекцію чи відео) варто спробувати бути гнучкішими та чергувати формати.
Основою для гнучкості онлайн-уроку є принцип множинності. Варто взяти за правило планувати будь-який онлайн-урок у трьох вимірах: текст (що я говоритиму), одночасні візуальні образи (що в цей час буде на екрані), тривалість діяльності.
Такий урок може включати наступні елементи:
- відео на 7–10 хвилин (залежно від вікової категорії учнів);
- стислий виклад теорії з опорою на візульні образи (схеми, зображення, таблиці);
- завдання для самопідготовки в текстовому форматі та тестові запитання;
- наявність субтитрів, можливість регулювання гучності, темпу мовлення та темпу сприймання інформації учнем (можна зупиняти й повторювати відео, регулювати швидкість програвання).
Докладніше - у відеопрезентації, укладеній консультантами ЦПРПП (відеопрезентація "Як зробити онлайн-уроки універсальними")
Актуальною є доступність і якість дистанційної освіти для учнів з особливими освітніми потребами. Українські експерти УІРО разом із колегами з ЮНІСЕФ створили посібник «Як зробити онлайн-уроки інклюзивними» (укладачі Н.Софій та О. Федоренко): https://uied.org.ua/wp-content/uploads/2022/04/inklyuzyvna-osvita.pdf