Як вчитися онлайн, якщо відсутнє електропостачання?
У зв’язку з екстреними та аварійними вимкненнями електроенергії гостро постало питання про дистанційне навчання. Очевидно, що його складно, а то й неможливо провадити в таких умовах. ДСЯО дає рекомендації щодо того, як організувати освітній процес.
Коментар щодо цього дала “Суспільному” Олена Святенко – заступниця директора департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України.
Основна рекомендація ДСЯО стосується чергування режимів синхронного та асинхронного навчання:
- відповідно до положення про дистанційне навчання, не менше ніж 30% “дистанційки” має відбуватися синхронно, однак решту тем можна розглянути в асинхронному режимі (учні опрацьовують матеріали на онлайн-платформах самостійно, коли мають до них доступ);
- учителі з 2020 року наповнюють “папки” своїх дисциплін на навчальних платформах ЗЗСО, отже, напрацьована певна база, якою учні можуть користуватися зараз;
- учителям варто переглянути, які теми можливо об’єднати, інтегрувати з темами інших предметів, віддати на самостійне опрацювання учням, а які – розглядати лише синхронно.
Постійні моніторинги дозволяють учителям з’ясувати, які теми опановані на належному рівні, а які потребують доопрацювання. Для того, щоб надолужити слабко засвоєний матеріал, можна використовувати резервні години, передбачені кожною навчальною програмою.
Автономія закладів освіти дозволяє педраді визначити, як саме будуть компенсовані освітні втрати, враховуючи методичні рекомендації МОН та ДСЯО.