Круглий стіл «Документація вчителя-філолога в контексті НУШ: практичні кейси»
Упровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти у 5 класах – неабиякий виклик для учителів, адже передбачає суттєві зміни не лише в освітньому процесі, а й у веденні шкільної документації.
За запитом педагогів 04.01.2023 у великій залі Сумської районної ради у форматі круглого столу відбулося засідання учителів української мови і літератури, які працюють у 5 класах. Тема зустрічі – «Документація вчителя-філолога в контексті НУШ: практичні кейси».
Відповідно до статті 23 Закону України «Про освіту» держава гарантує академічну, організаційну, фінансову і кадрову автономію закладів освіти. Тож, педагогічні колективи мають право на свободу вибору форм, змісту та способів оцінювання за рішенням педагогічної ради. З огляду на це важливо обмінюватися досвідом, ділитися практичними порадами й дієвими формами організації роботи, які підтвердили свою доцільність на практиці.
Консультант ЦПРПП Олена КОЩІЙ у своєму виступі акцентувала увагу на нормативних документах, які регламентують правила ведення шкільної документації; наголосила, що організаційно-методичне забезпечення академічної свободи вчителя має йти в єдності з виробленням загальних правил та підходів.
Учитель Лікарського ліцею Миколаївської сільської ради Євгенія КАЛАНТАЙ поділилася власним досвідом ведення документації, зокрема докладно зупинилася на питанні фіксації результатів навчальних досягнень учнів з предметів мовно-літературної освітньої галузі у класному журналі 5 класу НУШ.
Учитель Великобобрицького ліцею Верхньосироватської сільської ради Світлана ШВЕД продемонструвала зразки ведення щоденників спостережень з української мови і літератури, поділилася досвідом здійснення оцінювання учнів у 5 класах НУШ.
Учителі у форматі діалогу мали змогу обговорити труднощі, з якими зіштовхнулися під час упровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти, успіхи в запровадженні Концепції Нової української школи у своєму закладі та свої враження від роботи в класах НУШ за новими модельними освітніми прогарами.