Відбулося шосте засідання в рамках проєкту підтримки молодих педагогів «Перші кроки в професії»
У профстандарті за професією «Вчитель закладу загальної середньої освіти», затвердженому наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 23.12.2020 р. No2736, серед переліку ключових професійних компетентностей учителя виокремлено рефлексивну компетентність, що передбачає здатність здійснювати аналіз, моніторинг та оцінювання власної педагогічної діяльності.
Одним із інструментів, що дозволяє відстежувати динаміку професійної діяльності вчителя, узагальнювати й презентувати її результати є педагогічне портфоліо. Створенню електронного портфоліо в сучасних умовах відкритого інформаційно-комунікаційного освітнього простору було присвячене шосте засідання в рамках проєкту підтримки молодих педагогів «Перші кроки в професії», яке відбулося 04.05.2023 р. (модератори – консультанти Олена КОЩІЙ та Олена НАЗАРОВА).
Під час онлайн-зустрічі було обговорено наступні питання:
- роль і значення портфоліо в професійній діяльності педагога;
- форми й види портфоліо педагогічного працівника залежно від мети створення;
- переваги ведення електронного портфоліо;
- орієнтовна структура та наповнення педагогічного портфоліо;
- онлайн-ресурси та інструменти для створення електронних портфоліо;
- рекомендації щодо створення е-портфоліо;
- приклади різних форматів укладання портфоліо;
- створення е-портфоліо у контексті підготовки до сертифікації/атестації;
- розвиток дослідницької культури педагога.
Наприкінці вебінару педагоги прийшли до висновку, що педагогічне портфоліо може стати мотиваційною основою діяльності вчителя й сприяти його особистісному розвитку, стимулюючи до самоосвіти й удосконалення професійної підготовки.