Стартував проєкт «Про.Спільноти: безпечне та сприятливе середовище для навчання дітей»
Стартувала реалізація проєкту «Про.Спільноти: безпечне та сприятливе середовище для навчання дітей» у співпраці з ГО «Центр інноваційної освіти «Про.Світ» за підтримки U-lead with Europe та Службою освітнього омбудсмена.
До навчання в рамках проєкту долучилися педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти з 9 територіальних громад Сумського та Охтирського районів, з якими співпрацює КЗ ЦПРПР Степанівської селищної ради (Бездрицьої, Боромлянської, Верхньосироватської, Миколаївської, Миропільської, Нижньосироватської, Садівської, Степанівської, та Юнаківської).
На початку вересня з понад 60 зареєстрованих освітян, охочих долучитися до проєкту, за пропорційним принципом від кожної територіальної громади організаторами були відібрані 26 учасників, яких об'єднала надважлива тема – створення безпечного та сприятливого освітнього простору.
Консультант ЦПРПП Олена КОЩІЙ, яка попередньо пройшла 6-денне навчання в межах проєкту в м.Київ, та Наталія ГУМЕНЮК, яка в рамках проєкту в липні 2023 року як заступник директора Низівського ліцею Садівської сільської ради відвідала з навчальною поїздкою Ізраїль, за підтримки команди ГО «Центр інноваційної освіти «Про.Світ» на основі створеного в рамках проєкту й рецензованого провідними науковцями посібника «Про.безпеку: безпечна освітня екосистема громади» розробили 4-денний цикл тренінгів, перший із яких відбувся 22.09.2023 р. і був присвячений темі «Основні компоненти забезпечення фізичної безпеки дітей у школах під час війни. Складання та відпрацювання алгоритмів дій для учасників освітнього процесу під час сигналу небезпеки. Безбар’єрність у школі».
5-годинний тренінг був насичений активною взаємодією. За цей час учасники під модерацією Олени КОЩІЙ та Наталі ГУМЕНЮК:
- актуалізували ключові поняття безпечного освітнього середовища: інформаційний, психологічний та фізичний компоненти;
- з’ясували рівні відповідальності різних гравців на полі забезпечення фізичної безпеки в освітньому просторі (державний місцевий, рівень адміністрації закладу освіти, педагогічних працівників, батьків та громадськості);
- вибудували формулу «безпечне середовище+безпечний дорослий=дитина у безпеці»;
- опрацьовували й відпрацьовували алгоритми дій у випадку різних надзвичайних ситуацій;
- акцентували увагу на важливості урахування локального аспекту при їх створенні;
- креативно презентували напрацювання груп щодо компонентів безпеки;
- ознайомлювалися із досвідом Ізраїлю, аналізували можливість застосування його в наших реаліях;
- поповнювали «педагогічну скарбничку» дієвими прийомами, техніками та вправами, що сприяють створенню сприятливого освітнього середовища в нинішніх реаліях («Шосте чуття», «Вправа Джеффа», «Два капелюхи», «П’ять кроків»);
- на практиці пропрацювали роль безбар’єрності в освітньому просторі закладу освіти в контексті забезпечення фізичної безпеки;
- рефлексували й проєктували свою подальшу діяльність крізь призму опрацьованої інформації.
При цьому, команда учасників попри повітряні тривоги, дотримуючись відпрацьованих безпекових принципів, продовжували інтенсивну роботу в укритті.
Дякуємо учасникам за активність та залученість у тему безпечного освітнього простору, обмін досвідом та теплі відгуки після завершення 1-го тренінгу.