Продовжуємо реалізацію проєкту «Про. Спільноти: безпечне та сприятливе середовище для навчання дітей»
29 вересня 2023 року в рамках проєкту «Про. Спільноти: безпечне та сприятливе середовище для навчання дітей» за підтримки ГО «Центр інноваційної освіти «Про.Світ» та U-lead with Europe, для освітян Бездрицької, Верхньосироватської, Миколаївської, Миропільської, Нижньосироватської, Садівської, Степанівської, Юнаківської ТГ Сумського району та Боромлянської ТГ Охтирського району під модерацією консультанта ЦПРПП Олени КОЩІЙ та Наталії ГУМЕНЮК, учителя Низівського ліцею Садівської сільської ради, відбувся 2-й тренінг, присвячений темі «ПСИХОЛОГІЧНА БЕЗПЕКА: КОМПЛЕКСНИЙ ПІДХІД».
Упродовж 5-годинного тренінгу учасники докладно розглянули 3 тематичні блоки:
- Психологічна безпека в освітньому середовищі: ключові поняття, інструменти і механізми формування, розподіл відповідальності та ролей.
- Як побачити тривожні індикатори психологічної травмованості дитини та надати їй підтримку
- Допомога тому, хто допомагає: профілактика професійного вигорання і підтримка ресурсності педагога
Працюючи над питанням «Напрямки й принципи розвитку психологічної безпеки на рівні закладу освіти», педагоги:
-визначили можливі ризики для психологічної безпеки освітнього середовища, актуальні для їхніх територіальних у нинішніх умовах воєнного стану, та способи їх унормування;
-з’ясували, які знання й компетентності необхідні педагогу, щоб бути «безпечним дорослим» та вибудувати психологічно сприятливе середовище для навчання дітей із врахуванням нинішніх реалій.
Важливий і вкрай актуальний тематичний блок «Як побачити тривожні індикатори психологічної травмованості дитини та надати їй підтримку» експертно розкрила психолог ЦПРПП Надія КОЗАЧУК. Учасники занурилися в надскладні питання: травматичні ситуації; психологічні травми; етапи та вікові особливості переживання втрати; і головне – з’ясували, якими діями дорослі можуть допомогти дитині пережити фази горювання від втрати, практично й усвідомлено відпрацювали алгоритм дій при різних реакціях дитини на психологічне травмування.
Крім цього, через інтерактивну технологію «Карусель», учасники ділилися власним досвідом, напрацьовували й поповнювали власну педагогічну скарбницю десятками ефективних вправ і технік, зокрема 1) для стабілізації дихання; 2) для розслаблення м’язів тіла, 3) для подолання тривоги і стресу.
Наталія ГУМЕНЮК, яка влітку в рамках проєкту «Про.Спільноти: безпечне та сприятливе середовище для навчання дітей» з навчальною метою відвідала Ізраїль, ознайомила та провела для учасників тренінгу вправи, розроблені проф. Руві Рогель (Ізраїль). Зокрема учасники відзначили для себе значущість вправи «Безпечне місце у мене в кишені» та підхід до роботи з дітьми, які отримали психотравмуючий досвід, як роботу не з «травмованими», а такими, що справляються із травмою.
Завершили навчальну зустріч вправами на підтримку ресурсності педагогів («10 дієслів», «Рівень щастя»), адже допомогти, психологічно підтримати й наповнити інших учитель здатен лише тоді, коли сам знаходиться в ресурсі.