Заклади освіти Степанівської територіальної громади підхопили естафету безпекових заходів у рамках всеукраїнського проєкту «Безпечне та сприятливе середовище для навчання дітей»
Заклади освіти Степанівської територіальної громади підхопили естафету безпекових заходів у рамках всеукраїнського проєкту «Безпечне та сприятливе середовище для навчання дітей», що реалізується КЗ ЦПРПП Степанівської селищної ради у співпраці з ГО «Центр інноваційної освіти «Про.Світ» за підтримки U-lead with Europe та Службою освітнього омбудсмена.
30 жовтня педагогічні працівники Косівщинського ліцею імені Лесі Українки – психолог Олександр Чорний та асистент учителя Вікторія Жижка, які попередньо пройшли 4-денне підвищення кваліфікації у межах проєкту, – провели тренінгове заняття для колег з метою поширення безпекового досвіду серед колективу свого закладу освіти.
Мета заходу полягала в тому, аби ознайомити педагогів із інструментами та знаннями щодо комплексного підходу до створення безпечного та сприятливого середовища в закладі освіти, опираючись, зокрема й на досвід Ізраїлю.
До заходу долучилися консультант ЦПРПП та регіональний тренер проєкту Олена Кощій, а також психолог ЦПРПП Надія Козачук. У форматі тренінгової взаємодії педагоги напрацьовували формулу безпечного освітнього простору, аналізували зону власного впливу та рівні відповідальності педагогів щодо створення безпечного середовища як під час змішаної, дистанційної, так і очної форм організації освітнього процесу; акцентували увагу на можливих безпекових ризиках в умовах військового стану та способах їх мінімізації.
Учасники говорили про фізичну та інформаційну безпеку, а також докладно зупинилися на психологічній складовій створення сприятливого середовища для навчання учнів з урахуванням умов сьогодення. Надія Козачук, психолог ЦПРПП, наголосила на важливій ролі «психологічних хвилинок», які рекомендує щодня проводити МОН, а також на необхідності кожному педагогові володіти техніками та прийомами надання першої психологічної допомоги. Тож під час тренінгу вчителі мали змогу поповнити власну професійну скарбницю інструментами та вправами на зняття емоційного та м’язового напруження, зумовленого стресом; заземлення; відновлення почуття безпеки та психоемоційного комфорту; емоційне налаштуватися на урок і плідну роботу, які можна використати як під час онлайн чи офлайн взаємодії, так і під час продовження освітнього процесу в укритті.
Наприкінці зустрічі педагоги зазначили, що захід дійсно мав важливе практичне значення, адже порушені питання є вкрай актуальними для кожного вчителя в нинішніх умовах. Крім цього, учасники погодилися, що тренінговий формат роботи є справді продуктивним та ефективним, адже дозволяє під час невимушеної взаємодії пропустити через власний досвід важливі проблемні питання, практично спробувати «на собі» нові техніки та прийоми.