МАЙДАНЧИК З ОБМІНУ ДОСВІДОМ «ОЦІНЮВАННЯ ГОТОВНОСТІ ДИТИНИ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ДО НАВЧАННЯ В УМОВАХ РЕФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ»
Готовність дитини до школи – важливе питання, яке хвилює не лише батьків, а й педагогічні колективи ЗДО. На допомогу фахівцям у галузі дошкільної освіти та батькам дітей старшого дошкільного віку МОН України постійно розробляє моніторинги та інструментарії оцінювання готовності дитини до навчання у школі. Але який саме обрати? Таке питання досить часто виникає у керівників закладів освіти.
Відповідно до плану КЗ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Степанівської селищної ради 07.03.2024 відбувся майданчик з обміну досвідом для директорів, практичних психологів та вихователів старших груп закладів дошкільної освіти «Оцінювання готовності дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування української школи».
Під час заходу Світлана ІВАЩЕНКО, директор Центру, наголосила, що головною метою моніторингу є вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти, стану організації освітнього процесу в ЗДО, отримання оперативної інформації про реальний стан та тенденції змін об'єкта діагностування для корекції педагогічного процесу. Під час проведення моніторингу, особливо у наші тяжкі часи, дуже важливо враховувати стан дитини. Тому пріоритетом для дошкільника є психологічний комфорт, не перевантаженість, а заохочення та налаштовування на взаємодію, під час якої дитина буде вмотивована розмовляти з дорослими та однолітками.
Людмила СИЧ, директор Боромлянського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Пролісок» Охтирської сільської ради, поділилася з колегами досвідом використання моніторингу досягнень дітей дошкільного віку за видавництвом «Мандрівець» та практичними напрацюваннями до нього педагогами свого закладу.
Аліна СИДОРЕНКО, директор Великовільмівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Сонечко» Садівської сільської ради, презентувала колегам використання в роботі кваліметричної моделі оцінювання рівня розвитку дитини та інструментарій її практичного застосування.
Надія КОЗАЧУК, психолог Центру, ознайомила присутніх із новим інструментарієм оцінювання готовності дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування української школи «Чарівні перетворення», розробленим спеціалістами лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України.
Тетяна ШИПОТЬКО, практичний психолог Косівщинського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Золота рибка» Степанівської селищної ради, надала роз’яснення щодо практичного проведення кожного завдання відповідно до алгоритму застосування КДЗ «Чарівні перетворення» та фіксації результатів у протоколах.