Педагогічний воркшоп для вчителів мистецької та технологічної галузей «Використання штучного інтелекту в роботі вчителя»
Останнім часом значно зросла зацікавленість педагогічної спільноти темою використання інструментів штучного інтелекту в освітній діяльності. Думки вчителів щодо ШІ різняться: з одногу боку, такі новітні технології можуть бути корисними, але багато педагогів мають побоювання щодо використання інструментів ШІ у професійній діяльності. Тож 20 березня відбувся педагогічний воркшоп для вчителів мистецької та технологічної галузей «Використання штучного інтелекту в роботі вчителя».
Консультант ЦПРПП Олена Назарова ознайомила педагогів із різноманіттям інструментів ШІ, зокрема для створення абстрактних зображень (Bing, Tuerchen, Neon flames), презентацій (Wepik), інструментальної музики та пісень (Strofe, SongR, Boomy.com); створення гри-бродилки (Genially, ThingLink, Kazka.fun), а також провела практикуми, під час яких учителі в режимі онлайн пробували ґенерувати зображення за запитом й презентували результати на дошці Padlet, створювали інтелект-карти на різну тематику за допомогою сервісу chatmind. tech.
Крім цього, консультант ЦПРПП Олена Кощій ознайомила педагогів із результатами й висновками всеукраїнського дослідження, оприлюдненого 20 грудня МОН України, яке було присвячене питанню використання штучного інтелекту в українських ЗЗСО та провела анонімне онлайн-опитування присутніх щодо ставлення використання ШІ на уроках. Примітно, що переважна більшість педагогів зазначили, що зацікавлені у використанні інструментів ШІ й переконані, що їх варто застосовувати для активізації освітнього процесу.
Крім цього, під час заходу педагоги активно ділилися ідеями використання у професійній діяльності розмовних генеративних чат-ботів, таких як Chat GPT, Google Bard та персональний помічник сучасного вчителя «На урок».
Також під час зустрічі вчителі обговорили переваги, недоліки й можливі ризики використання інструментів ШІ в освітньому процесі, торкнулися питання доброчесності й акцентували увагу на важливості виховного й просвітницького аспектів при використанні нейромереж в освіті.
Матеріали заходу:
- Всеукраїнське дослідження МОН України, яке було присвячене питанню використання штучного інтелекту в українських ЗЗСО https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/2023/12/20/Vseukranske.doslidzhennya.vykorystannya.20.12.2023.pdf
- Презентація «ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ: інструменти та ідеї їх використання» https://drive.google.com/file/d/1KSfeca-XgADaeZ9EaUlNrzrM4ptrFE5X/view?usp=sharing
- Перелік нейромереж для вчителів мистецької та технологічної галузей https://docs.google.com/document/d/1ptT4JMC4jBIMYSxsCeLv8hgWcuIR3aUn/edit
Корисні покликання з теми:
1. ChatGPT – інноваційний помічник вчителя https://naurok.com.ua/post/chatgpt-innovaciyniy[1]pomichnik-vchitelya
2. Штучний інтелект в освіті: ідеї для використання на уроках https://naurok.com.ua/post/shtuchniy-intelekt-v[1]osviti-ide-dlya-vikoristannya-na-urokah 3. Подружитися зі штучним інтелектом: ідеї для вчителів та учнів https://osvitoria.media/experience/podruzhytysya-zi[1]shtuchnym-intelektom-ideyi-dlya-vchyteliv-ta-uchniv/
4.Як урізноманітнити сучасні уроки мистецтва? - https://www.youtube.com/watch?v=j_V39AhRNWg
5. Інструментальна музика та пісні з штучним інтелектом - https://www.youtube.com/watch?v=HABR5lUvE4o