Онлайн-тренінг із фахівцями Українського інституту національної пам’яті «Як говорити з учнями про сучасну російсько-українську війну?»
Як говорити з учнями про сучасну російсько-українську війну? На превеликий жаль, це питання залишається актуальним для педагогів. Зважаючи на це, 21.05.2024 на базі ЦПРПП під модерацією консультанта Олени Кощій відбувся онлайн-тренінг для заступників директорів з навчально-виховної роботи, класних керівників, учителів історії та предмету «Захист України» 9 територіальних громад Сумського й Охтирського районів, присвячений цій темі.
До заходу долучилися запрошені експертки Українського інституту національної пам’яті: Олена Охрімчук – кандидатка філософських наук, начальниця Управління забезпечення реалізації політики національної пам’яті в регіонах УІНП та Ганна Байкєніч – кандидатка педагогічних наук, завідувачка сектору методичної роботи УІНП.
Через активну взаємодію з учителями й цікаві форми роботи гостьові спікерки
- актуалізували важливу тему використання уніфікованої й коректної термінології стосовно означеної теми;
- надали практичні рекомендації, як не натрапляти на «мінні поля» ворожої пропаганди;
- продемонстрували використання прийомів «перехресний вогонь» та вправи «скелет епохи» під час організації групової й проєктної роботи з учнями в процесі аналізу сучасних подій та явищ в контексті російсько-української війни;
- означили, як і які інформаційні, методичні й візуальні розробки УІНП педагоги можуть використати в освітньому процесі під час виховних заходів та уроків (адже низку видань та матеріалів УІНП МОН рекомендувало до використання в освітньому просторі, визнало їх відповідність державному стандарту, шкільній навчальній програмі);
- приділили увагу регіональному аспекту;
- обговорили з педагогами, як правдиво, і при цьому виважено подавати ті чи інші теми учням, враховуючи психологічні аспекти сприйняття школярами воєнної тематики.
Щиро дякуємо фахівчиням-науковицям Українського інституту національної пам’яті за змістовний та корисний тренінг, експертне роз’яснення дискусійних питань та підтримку освітян в напрямку популяризації об'єктивної та справедливої історії.